czwartek, 19 grudnia 2013

Niemcy

Teraz czas na pocztówki z miasta, które zwiedzałam w ostatnią sobotę. Drezno...

Drezno jest stolicą Wolnego Kraju Saksonii i liczy około 520 000 mieszkańców i ponad 10 milionów gości rocznie. Dzięki renesansowej, barokowej i 19-wiecznej architekturze, wspaniałym kopułom kościoła Najświętszej Marii Panny i panoramie Łaby, Drezno jest często nazywane "Florencją na Północy". Historyczne centrum miasta położone jest na lewym brzegu Łaby. Drezno nazywane jest miastem wskrzeszonych zabytków. Zostało bezlitośnie zbombardowane i skrupulatnie odbudowane. Będąc w Dreźnie grudniu nie mogłam ominąć Drezdeńskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego, nazywany tu Striezelmarkt. Głównie to dla niego tam pojechałam :) Jest najstarszym tego typu jarmarkiem w Niemczech. W roku 2013 obchodzony jest już po raz 579. Jarmark jest niesamowity :) Można powiedzieć, że czaruje swym baśniowym bożonarodzeniowym klimatem. Tak się zastanawiałam dlaczego i już wiem. Według mnie wszystko przez ludzi dookoła którzy są pełni pozytywni energii, uśmiechnięci, zadowoleni, oprócz tego piękne ozdoby świąteczne. Dodać do tego jeszcze zapach grzanego wina z przyprawami i zapach jedzenia :) Urzekło mnie to wszystko :) Niestety, jeden dzień, to zbyt mało czasu na Drezno.  Zapewne pojadę tam jeszcze raz :)))







2 komentarze:

  1. przepiękne są te pocztówki:) no i zazdroszczę takiego wypadu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) Na żywo jeszcze ładniej. Z Wrocławia to tylko około 250 km. Taki spontaniczny pomysł mojej mamusi ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)