piątek, 7 lutego 2014

Chiny

Dzisiaj otrzymałam trzy pocztówki, w tym dwie z nowego dla mnie kraju. Moja radość jest przeogromna :)  Pierwsza, którą się z Wami dzielę, jest z Chin, przywiozł mi ją znajomy, który właśnie wrócił z podróży po Azji. Był tam łącznie 6 tygodni. Podróżował po Chinach, Tybecie i Bhutanie.  Może kilka słów o Chinach :) Chiny to państwo w Azji Wschodniej. Jest krajem o populacji przekraczającej 1,3 mld osób. Pod względem powierzchni jest 3. na świecie, a pod względem wielkości gospodarki 2. Graniczą z czternastoma państwami. Są to: Afganistan, Bhutan, Indie, Kazachstan, Kirgistan, Korea Północna, Laos, Mjanma, Mongolia, Nepal, Pakistan, Rosja, Tadżykistan, Wietnam. 

Pocztówka przedstawia widok na Shanhaiguan. Jest to twierdza znajdująca się około 15 kilometrów na północy wschód od miasta Qinhuangdao, stanowiąca wschodni kraniec Wielkiego Muru Chińskiego. Twierdza została wzniesiona w 1381 roku. Przez wieki była najważniejszą częścią Wielkiego Muru, stanowiącą bramę do Pekinu i północnych Chin. Twierdza zamknięta jest od południowego wschodu zatoką Pohaj, zaś od północnego zachodu otoczona górami Yan Shan. Wielki Mur ma w tej okolicy 26 kilometrów długości, 12 metrów wysokości i szerokość 10 metrów. W miejscu zwanym Laolongtou co znaczy "Głowa Starego Smoka", mur wbiega na długość 23 metrów w zatokę Pohaj. Chiny to kolejne państwo do zwiedzania z mojej listy marzeń :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)