wtorek, 30 czerwca 2015

Mongolia

Druga kartka, która mnie dzisiaj niezmiernie uradowała, jest z Mongolii. Dostałam ją od Violi :-) Mongolia jest państwem położonym w środkowowschodniej Azji, bez dostępu do morza. Od północy graniczy z Rosją, a od wschodu, zachodu i południa z Chinami. Stolicą i największym miastem jest Ułan Bator, gdzie zamieszkuje ok. 47% populacji całego kraju. Viola pisała, że coraz więcej ludzi przeprowadza się właśnie do stolicy, która ciągle się rozrasta. Podobno miasto jest bardzo kolorowe. Niestety mają wielkie problemy z elektrycznością i brakiem ciepłej wody. Na załatwienie zezwolenia na prąd czeka się dwa miesiące na ciepłą wodę ponad półtorej miesiąca :-( Kurcze tragedia jakaś! Ale kartka bardzo mi się podoba :-) 




7 komentarzy:

  1. Tak długo czekać na pozwolenia? wow! Mnie jednak pociąga bardziej ta tradycyjna część Mongolii, gdzie są jurty . Pocztówka mi się podoba, a ten koń wygląda jak złoty - on jest czymś pomalowany?
    Jestem ciekawa jak wygląda mongolski znaczek, bo w sumie to nie wiem czy widziałam na jakimś innym blogu pocztówkę z tego kraju! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koń nie jest niczym pomalowany. On ma po prostu taki kolor sierści.
      Znaczki z mongolskimi konniami możesz obejrzec tutaj:
      http://foxstudio.biz/2011/02/21/mongolia-monday-mongolian-postage-stamps-part-4-takhi-and-khulan/

      Usuń
  2. ta kartka kojarzy mi się z programem Martyny Wojciechowskiej "Kobieta na krańcu świata" i odcinkiem o Mongolii. :) nie mam jeszcze pocztówki z tego państwa. Twoja jest wyjątkowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę takiego konia! Śliczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna jest ta pocztówka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)