poniedziałek, 16 stycznia 2017

Budzący się wulkan - Korea Północna

Witajcie w ten śnieżny, zimowy dzień :-) U mnie leniwie pada śnieg a ja mając wolne mogę sobie poleniuchować i troszkę popisać.

W tym poście mam dla Was kartkę  z Korei Północnej, którą dostałam od Emila w ramach akcji PolakPotrafi.pl " Wyprawa do Korei Północnej -Pozdro z KRLD".  Gdy tylko przeczytałam o projekcie Emila od razu wzięłam w nim udział. Miałam tylko ogromny problem jaką pocztówkę wybrać?! Widoczek czy propaganda, widoczek czy propaganda?! Wybrałam widoczek, gdyż takie kartki uwielbiam i mając nadzieję że będzie on bardzo Północno Koreański ;-) Teraz myślę, że mogłam wybrać propagandę co nie zmienia faktu że cieszę się z pierwszej pocztówki z tego socjalistycznego kraju. 

Korea Północna a właściwie Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna to państwo w Azji Wschodniej, powstałe w północnej części Półwyspu Koreańskiego po II wojnie światowej, na terenach zajętych przez Armię Czerwoną. Oficjalnie, według konstytucji, Korea Północna jest republiką socjalistyczną. Jego stolicą jest Pjongjang. Pocztówka przedstawia widok na górę Paektu, która ma 2744 metry. Jej szczyt wieńczy krater, na dnie którego jest jezioro. Jeszcze głębiej drzemie potężny wulkan. W związku z niedawnymi testami nuklearnymi Korei Północnej, które wywołują lokalne trzęsienia ziemi, naukowcy zaczęli nawet obawiać się jego przyspieszonej erupcji. Aparat propagandowy Korei Północnej przypisuje jej także wyjątkową rolę. To właśnie na jej szczycie w cudownych okolicznościach miał się narodzić Kim Dzong Il. Jego przyjście na świat zwiastowały przelatujące jaskółki, podwójna tęcza i narodziny nowej gwiazdy na nieboskłonie ;-) 



1 komentarz:

  1. Widok co prawda mało północnokoreański na pierwszy rzut oka, ale i tak to jest kartka z Korei. Z KOREI. Super! Gratuluję )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)