niedziela, 11 października 2015

Finlandia

Przeglądałam ostatnio karteczki z Finlandii i zwróciłam uwagę że połowa karteczek które posiadam z tego kraju, ukazuje rzeki bądź jeziora. Tak naprawdę to nic dziwnego, że na kartkach w dużej mierze jest "woda", skora Finlandia jest bardzo zasobna w wody powierzchniowe, a podstawowym elementem krajobrazu są jeziora. Ich powierzchnia łączna zajmuje prawie 10% powierzchni kraju. Jeziora natomiast są połączone rzekami i kanałami, przez co tworzą w środkowej części kraju skomplikowany system wodny. Taki stan rzeczy stwarza bardzo dobre warunki dla transportu wodnego. Rzeki wykorzystywane są wraz z kanałami i jeziorami do spławu drewna i celów energetycznych.  Pocztówka z oficjalnej wymiany od Pirvc :-)



 

1 komentarz:

  1. Ja z Finlandii najczęściej otrzymuję Małą Mi, którą uwielbiam i którą zawsze chętnie zgarniam jako urozmaicenie mojej kolekcji :P W sumie widziałam sporo pięknych kartek z tego kraju właśnie z wodą, ale jeszcze żadnej nie otrzymałam. Mam chyba tylko jedną turystyczną kartkę z tego państwa i jedną z zorzą, a reszta do Mała Mi :D Aaa i jeszcze Greetings from... ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)