sobota, 6 lutego 2016

Canal Grande w Wenecji - Włochy

Wenecki Canal Grande to  cieśnina o długości 3,8 km. Ma kształt odwróconej litery "S" i przepływając przez środek miasta dzieli je na dwie części, każda po 3 dzielnice: Cannaregio, San Marco i Castello oraz Santa Croce, San Polo i Dorsoduro. Szerokość cieśniny waha się od 30 do 60 m osiągając głębokość nawet do 6,0 m. Brzegi łączą cztery mosty: Most Akademii, Most Bosych, Most Rialto, Most Konstytucji. Kanał został zbudowany w XV wieku i łączy wenecką lagunę z kanałem św. Marka. Wzdłuż jego brzegów powstały liczne, znane budowle z fasadami skierowanymi w stronę wody, które można podziwiać podczas wycieczki gondolą albo tramwajem wodnym. Niestety, w Wenecji do tej pory jeszcze nie byłam, więc troszkę zazdroszczę tym z Was np. Kindze, którzy mieli okazję tam być i zwiedzać to cudowne miasto :-) Kartkę dostałam od Ellis :-)





 

3 komentarze:

  1. Bardzo klimatyczna, jakbym wzięła głębszy oddech, to może bym i poczuła specyficzny zapach, który panuje w Wenecji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo to chyba o mnie :) Polecam Wenecję, bo jest naprawdę urocza i łatwo odciąć się tam od tłumu turystów. Wystarczy odejść w boczną uliczkę. Canal Grande robi wrażenie, jest szeroki,a mosty przeszłam wszystkie cztery :)
    Kartka jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wenecja to jedno z miast, które muszę odwiedzić! Były już plany i to kilka razy, ale zawsze coś innego wypadało i trzeba było je odwoływać :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)