wtorek, 5 kwietnia 2016

Neoromańska Baszta Rybacka w Budapeszcie - Węgry

Witajcie! Dzisiaj chciałabym pokazać Wam, jedną z nowych kartek jakie dostałam z pięknego Budapesztu. 

Basza Rybacka, bo to jej widok a właściwie cześć jest na pocztówce, to jeden z najbardziej znanych zabytków budapeszteńskich. Znajduje się w dzielnicy Várkerület w okolicach zamku budańskiego. Budowla wybudowana w latach 1895-1902 według planów Frigyes-a Schulek-a w miejsce dawnych murów zamkowych. Swą nazwę zawdzięcza średniowiecznemu cechowi rybaków, który bronił tej części murów. Z wież i tarasów Baszty Rybackiej rozciąga się widok na Dunaj, Wyspę Małgorzaty, stronę peszteńską oraz Górę Gellerta. Widok z tej Baszty jest niesamowity! Cieszę się że miałam okazję tam kiedyś być. Chętnie bym jeszcze wróciła :-)





4 komentarze:

  1. oj tak, to jedno z piękniejszych miejsc w Budzie, naprawdę malownicze i klimatyczne, nawet jeśli wokół jest milion turystów :) oj, zatęskniło mi się za Budapesztem przez tę pocztówkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kartka! Zazwyczaj z Węgier otrzymywałam takie, które nie do końca mi się podobały, a ta jest świetna! :)
    Zauważyłam już jakiś czas temu, że nie pokazujesz na blogu znaczków... może Cię jednak do tego przekonam? :D Czasami potrafią być bardzo ładne i cieszyć oko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już tyle ładnych pocztówek z Budapesztu, które zachęcają do odwiedzenia tego miasta, a ta jest jedną z nich. Te piękne obłoczki, ładnie komponują się na tej pocztówce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna pocztówka, naprawdę chce się odwiedzić to miasto :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)