środa, 11 maja 2016

Najbardziej znany zamek świata Neuschwanstein - Niemcy

Witajcie! Dzisiaj mam dla Was kartkę przedstawiający bajkowy Zamek Neuschwanstein.  Zamek znajdujey się niedaleko Füssen w południowej Bawarii w Niemczech, w pobliżu zamku Hohenschwangau i granicy z Austrią. Budynek powstawał od 1869 roku jako wyidealizowany średniowieczny zamek rycerski dla króla bawarskiego Ludwika II Wittelsbacha. Wstępny projekt opracował Christian Jank, a rozwinęli go Eduard Riedel i Georg von Dollmann. Właścicielem zamku jest Wolny Kraj Bawaria. Neuschwanstein jest najsławniejszym spośród zamków Ludwika II i jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Niemiec. Każdego roku zwiedza go ponad 1,3 miliona turystów. Architektura i wystrój wnętrz są naznaczone romantycznym eklektyzmem z XIX wieku, zaś sama budowla jest jednym z najważniejszych dzieł historyzm. Piękny jest ten zamek i ogromnie się cieszę że w końcu dostałam pocztówkę z jego wizerunkiem :-)




 

5 komentarzy:

  1. Beautiful! Hello from Montreal, Canada. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Linda :-) Nice to see you:-) Greetings from Poland!

      Usuń
  2. zdecydowanie chciałabym kiedyś zobaczyć to miejsce na żywo. tyle razy go widziałam na zdjęciach a wciąż jakoś trudno mi uwierzyć, że on istnieje naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje, istnieje.... I raczej na pocztówkach/zdjęciach wygląda o dziwo lepiej niż w rzeczywistości.
      Rok temu, w maju, byłam i widziałam go na własne oczy: tłok, ścisk, zwiedzanie zaledwie 20 minut i ściśle limitowane, bo kolejne grupy czekają - tak jest cena za przyjemność pobytu w jednym z najbardziej obleganych miejsc w Europie :)
      Mimo wszystko warto!

      Usuń
    2. Marzę o tym by zobaczyć to miejsce na żywo :-)

      Usuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny a także za wszystkie komentarze i miłe słowa. Wszystkie zawsze czytam i są dla mnie bardzo ważne.

Jeżeli zostawicie komentarz, bądź adres bloga, możecie być pewni że Was odwiedzę :-)